Главная страница Контактные данные Карта проекта FAQ Форма заказа News

Архивные данные психологического журнала за 4A`2017

Archival data of the Journal of Psychology No. 4A, 2017

Наши услуги

Рецензируемые журналы

Архив

Оплата

Подписка

Методический раздел

Публикация научных статей

«Психология. Историко-критические обзоры и современные исследования» 4A`2017

"Psychology. Historical-critical Reviews and Current Researches" No. 4A, 2017

Выходные данные номера журнала по психологии

Publisher's imprint

Название журнала / Journal titleПсихология. Историко-критические обзоры и современные исследования
ISSN2223-5477
Дата / Date2017
Том / Volume6
Выпуск / Issue4A
Страницы / Pages1-243
Всего статей / Total articles19

Содержание журнала по психологическим наукам за 4A`2017

Table of Contents of the Journal of Psychology No. 4A, 2017

Название статьи /
Article title
Страницы / PagesДанные / Data
Общая психология, психология личности, история психологии / General psychology, personality psychology, history of psychology
1
Лингвистические средства выражения каузальности как маркеры способов объяснения психических явлений в повседневной жизни (на примере эмоций)
Федосина Светлана Сергеевна (Пермский государственный национальный исследовательский университет)
Linguistic means used for expressing causality as markers of ways of explaining mental phenomena in everyday life (a case study of emotions)
Svetlana S. Fedosina (Perm State National Research University)
7-26Статья / Article
1 ►
Психология труда, инженерная психология, эргономика / Labor psychology, engineering psychology, ergonomics
2
Взаимосвязь организационной культуры и информационной среды в современных российских организациях
Малиборская Ирина Леонидовна (Московский педагогический государственный университет)
The interrelationship between organisational culture and the information environment in modern Russian organisations
Irina L. Maliborskaya (Moscow State Pedagogical University)
27-36Статья / Article
2 ►
3
Стилевые особенности достижения профессионализма
Чернышенко Эдуард Александрович (Военный университет Минобороны России)
Stylistic features of achieving professionalism
Eduard A. Chernyshenko (Military University of the Ministry of Defense of Russia)
37-48Статья / Article
3 ►
4
Взаимосвязь новаторства, компетентности и мотива достижений в деятельности руководителя
Марасанов Герман Игоревич (Институт общественных наук Российской академии народного хозяйства и государственной службы при Президенте Российской Федерации)
Миханькова Полина Владимировна (Институт общественных наук Российской академии народного хозяйства и государственной службы при Президенте Российской Федерации)
Interconnection of the innovation, competence and achievement motive in the activity of manager
German I. Marasanov (Institute of Social Sciences of the Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration under the President of the Russian Federation)
Polina V. Mikhan'kova (Institute of Social Sciences of the Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration under the President of the Russian Federation)
49-73Статья / Article
4 ►
5
Психологическая направленность личности кандидатов на учебу и на службу в уголовно-исполнительной системе
Суслов Юрий Евгеньевич (Научно-исследовательский институт ФСИН России)
Новиков Алексей Валерьевич (Научно-исследовательский институт ФСИН России)
Кулакова Светлана Владимировна (Научно-исследовательский институт ФСИН России)
The psychological orientation of the personality of people who apply for studying and for serving in the penitentiary system
Yurii E. Suslov (Research Institute of the Federal Penitentiary Service of Russia)
Aleksei V. Novikov (Research Institute of the Federal Penitentiary Service of Russia)
Svetlana V. Kulakova (Research Institute of the Federal Penitentiary Service of Russia)
74-85Статья / Article
5 ►
Социальная психология / Social psychology
6
Психологические подходы к практике ресоциализации личности в условиях социальной изоляции
Царева Екатерина Сергеевна (Краснодарский университет МВД России (Крымский филиал))
Psychological approaches to the practice of resocialization of a person in conditions of social isolation
Ekaterina S. Tsareva (Krasnodar University of the Ministry of Internal Affairs of Russia (Crimean branch))
86-96Статья / Article
6 ►
7
Индивидуально-психологические корреляты стратегий конфликтного поведения у студентов вуза
Воронина Татьяна Николаевна (Краснодарский университет МВД России (Ставропольский филиал))
Лукьянов Алексей Сергеевич (Северо-Кавказский федеральный университет)
Individually-psychological correlates of conflict behavior strategies for students
Tat'yana N. Voronina (Krasnodar University of the Ministry of the Interior of Russia (Stavropol branch))
Aleksei S. Luk'yanov (North-Caucasus Federal University)
97-106Статья / Article
7 ►
Юридическая психология / Legal psychology
8
Психологические особенности осужденных за экстремистскую деятельность как объект пенитенциарного исследования
Новиков Алексей Валерьевич (Научно-исследовательский институт ФСИН России)
Нилова Лариса Алексеевна (Научно-исследовательский институт ФСИН России)
Кулакова Светлана Владимировна (Научно-исследовательский институт ФСИН России)
Psychological features of condemns for extremistic activity as an object of penitentiary research
Aleksei V. Novikov (Scientific-Research Institute of the Federal Penitentiary Service of Russia)
Larisa A. Nilovа (Scientific-Research Institute of the Federal Penitentiary Service of Russia)
Svetlana V. Kulakova (Scientific-Research Institute of the Federal Penitentiary Service of Russia)
107-117Статья / Article
8 ►
9
Психологические маркеры опасного поведения на дорогах
Шпорт Светлана Вячеславовна (Федеральный медицинский исследовательский центр психиатрии и наркологии им. В.П. Сербского)
Васильченко Алеся Сергеевна (Федеральный медицинский исследовательский центр психиатрии и наркологии им. В.П. Сербского)
Шалимов Данила Романович (Московский государственный психолого-педагогический университет)
Psychological markers of dangerous behaviour on the road
Svetlana V. Shport (Serbsky Federal Medical Research Centre for Psychiatry and Narcology)
Alesya S. Vasil'chenko (Serbsky Federal Medical Research Centre for Psychiatry and Narcology)
Danila R. Shalimov (Moscow State University of Psychology and Education)
118-133Статья / Article
9 ►
10
Пенитенциарная акмеология в структуре прикладной пенитенциарной психологии как инновационное направление междисциплинарного взаимодействия
Ильин Александр Валерьевич (Научно-исследовательский институт ФСИН России)
Федоров Александр Федорович (Научно-исследовательский институт ФСИН России)
Новиков Алексей Валерьевич (Научно-исследовательский институт ФСИН России)
Penitentiary psychology as a new interdisciplinary direction in the structure of applied criminal psychology
Aleksandr V. Il'in (Scientific-Research Institute of the Federal Penitentiary Service of Russia)
Aleksandr F. Fedorov (Scientific-Research Institute of the Federal Penitentiary Service of Russia)
Aleksei V. Novikov (Scientific-Research Institute of the Federal Penitentiary Service of Russia)
134-145Статья / Article
10 ►
Медицинская психология / Medical psychology
11
Роль материнской депрессии в психическом развитии детей раннего возраста
Киселева Мария Георгиевна (Национальный Научно-практический центр сердечно-сосудистой хирургии им. А.Н. Бакулева)
The role of maternal depression in the mental development of children of early age
Mariya G. Kiseleva (Bakoulev Center for Cardiovascular Surgery)
146-155Статья / Article
11 ►
Педагогическая психология / Educational psychology
12
Индивидуально-психологические предпосылки социальной активности старшеклассников при выборе профессии
Вострикова Татьяна Анатольевна (Астраханский государственный университет)
Сорокина Ираида Аркадьевна (Астраханский государственный университет)
Individual psychological background of social activity of high school students in choosing a profession
Tat'yana A. Vostrikova (Astrakhan State University)
Iraida A. Sorokina (Astrakhan State University)
156-164Статья / Article
12 ►
13
Деструктивные детско-родительские отношения и возможности совершения подростками правонарушения
Атаханов Разиюлло (Таджикский государственный педагогический университет им. Садридина Айни (Душанбе, Таджикистан))
Абдурашитов Наимжон Фозилович (Институт развития образования, Академия образования Таджикистана (Душанбе, Таджикистан))
Destructive child-parent relations and opportunities for adolescents to commit offenses
Raziyullo Atakhanov (Tajik State Pedagogical University (Dushanbe, Tajikistan))
Naimzhon F. Abdurashitov (Institute for the Development of Education, Academy of Education of Tajikistan (Dushanbe, Tajikistan))
165-179Статья / Article
13 ►
14
Основные положения концепции профилактики вторичного социального сиротства посредством психолого-педагогического просвещения замещающих родителей
Боенкина Елена Алексеевна (Томский государственный педагогический университет)
Рудин Илья Владимирович (Томский государственный педагогический университет)
The main provisions of the concept of prevention of secondary social orphanhood by means of psycho-pedagogical education of substitute parents
Elena A. Boenkina (Tomsk State Pedagogical University)
Il'ya V. Rudin (Tomsk State Pedagogical University)
180-194Статья / Article
14 ►
15
Информационная безопасность медиасреды для детской аудитории: на примере современных мультфильмов
Оконечникова Любовь Викторовна (Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б.Н. Ельцина)
Любякин Анатолий Александрович (Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б.Н. Ельцина)
Чаликова Ольга Сергеевна (Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б.Н. Ельцина)
Information security of media environment for children: on the example of modern cartoons
Lyubov' V. Okonechnikova (Ural Federal University named after the First President of Russia B.N. Yeltsin)
Anatolii A. Lyubyakin (Ural Federal University named after the First President of Russia B.N. Yeltsin)
Ol'ga S. Chalikova (Ural Federal University named after the First President of Russia B.N. Yeltsin)
195-206Статья / Article
15 ►
Психология развития, акмеология / Psychology of development, acmeology
16
Обзор исследований по изучению переработки аффективной информации: методика «проба с точкой»
Пряхина Татьяна Владимировна (Государственный академический университет гуманитарных наук)
Emotional processing of information research: dot probe task
Tat'yana V. Pryakhina (State Academic University for Humanities)
207-214Статья / Article
16 ►
17
Структурно-функциональная модель развития жизнеспособности подростков, обучающихся в кадетском корпусе
Андрущенко Ольга Николаевна (Красноярский государственный педагогический университет им. В.П. Астафьева)
Structural and functional model of development viability among the adolescents enrolled in the cadet corps
Ol'ga N. Andrushchenko (Krasnoyarsk State Pedagogical University)
215-221Статья / Article
17 ►
18
Динамика эмоционального состояния матерей после переживания стресса – впервые возникшего тяжелого психического заболевания у совершеннолетнего ребенка
Дан Марина Владимировна (Институт психологии Российской Академии Наук)
Dynamics of the mothers' emotional state after the experience of the stress – the arisen of a serious mental illness of a full age child for the first time
Marina V. Dan (Institute of Psychology, Russian Academy of Sciences)
222-232Статья / Article
18 ►
Коррекционная психология / Сorrectional psychology
19
Результаты исследования социально-психологической адаптации и интеграции детей с синдромом Дауна в условиях учреждения ГБУ РС (Я) «Республиканский реабилитационный центр для детей и подростков с ограниченными возможностями»
Мамедова Лариса Викторовна (Технический институт, Северо-Восточный федеральный университет им. М.К. Аммосова (филиал в г. Нерюнгри))
Стручкова Вера Николаевна (Центр социально-психологической поддержки семьи и молодежи (Якутск))
Results of the study of socio-psychological adaptation and integration of children with Down syndrome in the conditions of the establishment of the State Bank of the Republic of Sakha (Yakutia) "Republican Rehabilitation Center for Children and Adolescents with Disabilities"
Larisa V. Mamedova (Technical Institute, North-Eastern Federal University (Neryungri branch))
Vera N. Struchkova (Center for Socio-psychological Support of Family and Youth (Yakutsk))
233-243Статья / Article
19 ►

Архив психологического журнала, рецензируемого издания «Психология. Историко-критические обзоры и современные исследования» / Archive of the scientific peer-reviewed journal "Psychology. Historical-critical Reviews and Current Researches" on psychological sciences.